thankyou! thankyou! thankyou! hehe. follow me, then i'll follow you back :) ♥http://sighadesmanis.blogspot.com ♥

Tuesday, June 21

✿ fasting in rajab~

salam untuk semua.
hehe.

lama suda nda post apa-apa ni. kesian pula ni wahai si blog ni tertinggal sendiri. nda pa~ tuan blog ni akan selalu update blog ni kalau ada masa. TENANG! 

Uhhh! Story pasal bab puasa-puasa ni. To be honest, tahun-tahun lepas nda pena la ba aku mau puasa dalam bulan REJAB ni. Nda pena langsung. JUJUR. Alhamdulillah, dalam tahun ni, tetiba hati terbuka untuk sama-sama beramal dan bertaubat. J

Hehe. Actually, aku ni pun di ingatkan sama si mama kesayangan ku jg ni. Nasib saja si mama cakap sama aku. Lau nda, sampai abis bulan rejab ni aku nda puasa langsung. Same like before la jg tu ceritanya. Uhhh! Ada hikmah jg mama cakap pasal bulan rejab ni sebenarnya.

Aku pun excited suda ni mau puasa. Makcik-makcik yang lain pun ada suda yang awal-awal lagi start puasa. Uhhh. Jadi malam nya tu, aku pn berniat la ni. Toktiktoktik! Keesokan harinya, awal-awal suda satu gelas air 
ku minum. Mataiii! Ni bukan puasa la namanya sayang~ HAHA.

Every night, sebelum my mama tidur, nda sah aku cakap “ma, bsuk aku macam mau puasa la”... my mama diam-diam saja la. no respon. Ggggrrr! apa nda nya, setiap malam ba aku cakap macam tu! tapi, nda juga puasa-puasa. My mama menunggu saja hingga hari esok sama ada betul ka nda aku puasa?? Duuui! Bangun pagi, mandi and terus bfst! Nda engat suda yang niat mau puasa ni sebenarnya. Apa nda, setiap pagi, ada ja hidangan yang sodap-sodap di meja. Kadang-kadang, kolomee la! *ngam ka tu spelling ku tu?* kadang-kadang, cucur la. uhh! Paling mantap bila ada karipap awal-awal pagi. Fuuuh! Paling sodap tu. minum lagi sama milo panas! Lau enda pun, minum susu pun kira ok la suda tu. lumayan suda J

Fikir-fikir. Fikir-fikir lagi. Dan terus fikir-fikir.



And, last night, aku nda cakap suda macam yang aku cakap sebelum-sebelum ni sama mama. U knw what? “ma, bsuk bley ka puasa?” HAHA. punya la! tukar ayat suda. Aku tau mama bosan juga tu dengar ayat yang sama tiap malam sebelum tidur. And, alhamdulillah. Niat ku suda ku tunaikan. Tengah hari suda ni sekarang. Tengok jam, ada la 5-6 jam lagi mau di tunggu. Harap-harap la sampai puasa ku hari ni. AMIN!
Macam-macam lagi dugaan! Almaklum la.. uma kami ni dekat dengan skola rendah... tengok budak sorang makan sosej. Ada cecah lagi sekali. tengok sorang lagi, minum air kelapa.. berpeluh-peluh lagi air di plastik minuman budak tu. menitik-nitik lagi tu. uhhh! Ada sorang lagi, makan eskem. TAHAN. Tahan iman. Anggap saja nda nampak semua tu. :P

Uhhh. Jom la sama-sama kita beramal dalam bulan ni. Bulan rejab bulan ALLAH. J

Last word, “Rejab bulan Allah, Syaaban bulanku dan Ramadan bulan umatku..” 

That’s all,

oh readers, thankyousomuch! lots of love :: ♥ sighadesmanis ♥ ::

No comments:

Post a Comment