thankyou! thankyou! thankyou! hehe. follow me, then i'll follow you back :) ♥http://sighadesmanis.blogspot.com ♥

Thursday, June 23

✿ A man who is MY SUPERHERO!


Hello human!


Salam untuk semua.


Anak apa ka aku ni? Suda beberapa hari berlalu, langsung nda wish apa-apa pun. DURHAKA ka aku atau aku suda jadi anak yang kurang hajor? HAHA. apa cers ni baby??


Readers, jangan la sesekali mau minta puji mau derhaka sama bapa kamu. Masih kau engat ka? Dulu, awal-awal pagi lagi dalam keadaan yang masih gelap gelita di subuh hari, seorang bapa suda bersiap sedia untuk mencari rezeki. Cuma menunggang sebuah basikal! Kadang-kadang, hanya berjalan kaki saja. Dengan berbekalkan nasi dan sedikit ikan, itu suda cukup untuk mengenyangkan si perut bagi mendapatkan sedikit tenaga mencari rezeki.


Dan, kepulangan si bapa suda cukup membawa sedikit kebahagiaan walaupun rezeki yang diperolehinya hanya sekadar untuk makan dan minum di keesokkan harinya. Penat yang di alami oleh si bapa tidak memberi apa-apa kesan. Apa yang di inginkan dalam dirinya adalah untuk kesenangan isteri dan anak-anaknya. Melihat kebahagiaan di muka isteri dan anak-anaknya suda membuatkan dirinya tersenyum. JJ


okay! Tu cuma sekadar contoh saja la. MAAF. Tiada kaitan sama sesiapa.  HEHE.


Back to our story, sebenarnya mau wish HAPPY FATHER’S DAY sama si bapa! Memandangkan this week, my dad la punya turn tuk keja, so.. mau bercakap sama bapa terhad. To be honest, aku ni jenis yang kurang sikit tunjukkan rasa sayang sama bapa. Lau hal-hal mau wish ni, nda pena la ku cakap depan-depan. Just main sms saja. Walaupun time tu sama-sama dalam rumah, sms ja tu. malu la mau wish depan-depan. Haha. ala,, pakai sms tu sebenarnya lebih tunjukkan kasih sayang dari terpaksa cakap depan-depan kan? J


tapi, yang kali ni, langsung teda wish apa-apa sama bapa. Uhhh?  Nda pa, as long as aku sayang sama bapa, aku akan sentiasa jaga perasaan nya. Nda mau tengok bapa kecewa. Hehe.



Love you, MR. Tinggal Kadir!


                                                                                             

Aku ni bukan la anak yang baik sangat. Tipu la lau aku cakap aku nda pena melawan kan. Dulu, pena juga tu aku tinggikan suara sama bapa. Kalau time sakit hati tu, macam-macam ayat yang nda sepatutnya pun akan terkeluar. Tapi, kalau di fikir-fikir balik, memang nda sepatutnya aku buat macam tu. He’s my father! Walau macam mana buruk ka, jahat ka, pemarah ka bapa kita, kita mesti respect dea kan?


Take a break. Jom kita hayati dulu video ni.




Sayangi la bapa kita selagi dea masih ada. Jangan pernah sia-siakan kesempatan untuk membuat hatinya sentiasa bahagia. 


Dan kalau di beri peluang, aku teringin mau nyanyi lagu ni tuk bapa. JJ



 this song for you, bapa :)


That’s all.





oh readers, thankyousomuch! lots of love :: ♥ sighadesmanis ♥ ::

No comments:

Post a Comment